Alla inlägg under september 2013

Av Annica - 30 september 2013 19:36



                                      

Hatar SMHI å klart.se å alla andra vädersidor oxå för den delen..  


Kollade vädret i dag å de skulle vara uppehåll hela em.. jo tjena.. inte alls.. precis när jag va färdigsadlad å satte ut näsan så öppnade sig himmelen..

Blöt Annica...


Ja, ja.. Blenda å jag red ut med Anna-Lena å Norma å vi hade en jättetrevlig ridtur med två pigga tjejer  

Kul =)


  


Har köpt lite roliga låtsasväxter till burkarna här hemma, söta va..??!!


     


Jag tycker att om man har några plastväxter så e de ingen idé att försöka köpa såna som ser ut som riktiga växter för man ser ändå på långt håll att de inte e äkta så då kan man lika bra spaca till de lite  


Hej då =)

Av Annica - 29 september 2013 19:49


      

Vete håle vad som har hänt med mig, kanske jag blivit utbytt av ett ufo eller nåt..


Jag som alltid avskytt allt va blommor å trädgård heter har nu blivit helt såld på de  


Va in på Plantagen å köpte lite mer höstiga blommor, såå fina, se själva:


   


Å efter plantering blev de så här:


 


Lite suddig bild men jag hade en Luddtass i andra handen som väääldigt gärna ville gå =)


När jag ändå va inne i stora staden så passade jag på att leta efter en höst/vinterjacka till mig då jag inte har nån utan alla jackor jag haft har jag alltid använt i stallet förut = dom blir förstörda direkt så nu va de på tiden att köpa en "privatjacka" =)

Hittade en som de bara skrek Annica om så den köpte jag, fin va...???!!!


 

Eftersom jag har fått en massa saker nu så blev ju djuren avundsjuka så jag har precis beställt ett megapaket från Animail med enbart nyttiga och bra saker.. eller... hmmm...


Ja, just jag.. kom ju på en sak... på tisd. ska jag till optikern så hoppas jag att dom kan ordna mitt synfel med linser, va ju inte så säkert de.. håller tummar å tår!!


I går va jag å finaste hästen ute på äventyr...

Vi red ner till badet och ni förstår väl alla hur läskigt de är att rida ner till vattnet, man kan ju drunkna.. skämt åsido så va hon superduktig!!!

De va flera bilar där nere med båtar på släp, en båt låg redan i å puttrade å en höll på å lasta av sin mm, mm så hon va verkligen riktigt duktig tjej =)

Härliga häst  



Av Annica - 26 september 2013 19:10


                  


Som många av er redan vet så bor ju vi i ett spökhus och igår hade vi äran att få besök av två st medium vilket var en annorlunda upplevelse =)


Summan av kardemumman va att vår "inneboende" förmodligen e han som förr i tiden var förman på Frötuna gård och han gillade inte riktigt sättet vi hade saker på i huset bla plus att han tyckte vi va lata för bor man på en gård så ska man jobba å hjälpa till på gården  


Tror att min mormor oxå var här och såg efter mig plus att de va en hund som for omkring.. vet inte ännu vilken hund de kan ha varit..


Plus en massa andra saker  


Spännande va de i alla fall =)


                                          


Av Annica - 25 september 2013 19:08


                                    

 

Satan va kallt de e  

 

Nästan så vinterjackan åkte på i dag i stallet, som tur e så blir man ju varm ganska fort =)

 

Blenda å jag har idag varit på tur å hon va laddad!

Superpigg dam = skitkul!

 

Vi skulle gå över ett litet dike å mitt över diket får hon för sig att hon e hoppehäst å bränner av värsta skuttet.. måste ha sett roligt ut med de jättehoppet till de lilla diket ;-) efteråt blev hon så glad så de sprätte i hela kroppen på henne, sprätte = bockningar ;-)

Hon e ju för go fina flickan!

Kul har vi tillsammans, jag har i alla fall kul och jag hoppas att hon oxå har det  

Nu har jag så ont i nacken å lilla huvudet så nu ska jag gå å vila under filten  


       


Av Annica - 24 september 2013 19:56


                                        

 

Idag e jag en relativt glad tjej  

 

Har mått halvok nu dom senaste tre dagarna vilket e en stor förbättring mot att va halvdöende..

 

I dag har Stefan å jag varit in till stan å ätit lunch, varit på Chilli å kollat på deras rea, jösses va mycket fint dom har!!

Svängde sedan bla in på Jula å köte vinterjacka till herr Carlsson, in på Plantagen å köpte höstblommor, superfina va dom, kolla själva:

 

   

 

Så nu e sommaren bortstädad i trädgården å hösten har intagit sin plats.

 

Men, visst e de ganska mysigt med hösten ändå, jag tycker de, tända ljus, sitta under filten ihopkurad i soffan, härligt =) i alla fall när man har denna raringen att dela soffan med:

 

   

 

 

Av Annica - 23 september 2013 14:43


                                           

 

Jag e inte full.. inte har jag knaprat för mycket piller heller utan de jag skriver e dagens sanning!

 

Har ju varit så här i många år nu men nu börjar de bli lite väl tycker vi!!

 

Spöken  

 

Vete håle vad de e men nånting finns de i de här huset som inte är "mänskligt"..

 

Innan vi flyttade in här så visste jag ju att de spökade, i alla fall så sa dom de som hade bott här tidigare och jag e definitivt inte den som inte tror på spöken utan jag har ett väldigt öppet sinne för "andra världar" men kanske inte så här...

 

En kväll hade jag bakat sockerkaka, ställde kakan långt upp på en bänk så inte Tyson skulle komma åt den om han vaknade på natten å hade ett enormt "måste äta kaka" sug men på natten så hörde vi en smäll.. gick upp å kolla å vad hade hänt.. jo kakan stod mitt på köksgolvet, fint ditställd, jag hade kakan på ett glasfat och hade kakan på nåt underligt sätt åkt ner i golvet själv så hade de aldrig hållt.. men allt va helt...

 

Den som vi har som inneboende här tycker nog att vi har mycket tvätt oxå för helt plötsligt så kan tvättmaksinen gå igång, men bara tills jag kommer in i badrummet då tystnar den, tills jag vänder ryggen till, då går den igång igen..  

 

Saker byter plats.. jackor mm skiftar garderober från dag till dag plus att de e nån som möblerar om i min garderob hela tiden...

 

Har även hört dom flera ggr.. de e mer som viskningar så jag har aldrig kunnat urskilja vad dom säger, och de e inte bara i mitt huvud för härom natten så va de som att någon lutade sig ner över Stefan när vi skulle sova å viskade nåt i hans öra...

 

Tidigare har de bara hänt när jag varit själv hemme men nu händer det även när Stefan e hemma...

 

Jag kan leva med spöken, så länge dom e snälla men nu börjar de gå lite väl långt..

 

Nån gör illa oss på nätterna..  

 

Efter var å varannan natt så har både Stefan å jag långa rivmärken och då menar jag inte små sår utan långa blödande sår och de gillar inte jag, nu tycker jag att de räcker!

 

Ska dom va elaka så vill jag inte vara med!

 

Har även varit med om flera ggr att jag går på någon i hallen fast ingen e där å de e så verkligt så jag tom sagt förlåt flera ggr... hmm... förlåt till vad, ett spöke i vårat hem...

 

Nu vill jag att detta slutar!

 

Kanske dax att ta hjälp av någon..

 

                      

 

Av Annica - 21 september 2013 18:42


                

 

Vilka jäkla dagar de har varit senaste tiden, rent ut sagt..  

 

Skulle nog behöva flera kg guarana å allt vad nu alla uppiggande heter..

 

Har inte sovit mer än ett par timmar i natt.. kan inte pga värken i benen, blir tokig snart.. jag vet ju att de e pga min blodsjukdom men som att de skulle göra smärtan bättre.. näää...

 

Har knappt kunnat ätit heller.. illamående..  

 

Förbannad nack å skallebank å mina piller hjälper ju superbra.. no shit..

 

Förstår nu varför jag inte blir av med bihålorna å hela tiden åker på infektioner, mina vita blodkroppar e under all kritik.. ska ta prov i veckan så hoppas vi dom går upp så Annica kan få tillbaka sitt liv igen!

 

Har suttit å googlat lite på dom nya whiplash op. å de låter ju bra, undrar om man skulle be om en sån eller om de kan göra mer skada än nytta, hmm..

 

Hatar dom här dåliga dagarna.. bara att få på sig mitt ansikte e ju som att bestiga mount everest, och ja, jag måste få på mig ansiktet varje dag, då ser de i alla fall ut som att jag mår som en normal människa..

 

Hoppas på en bättre dag i morgon så jag kan plocka in mina djur från frosten, i morse va de ju is på rutorna på bilen, burr..  

 

       

 

Av Annica - 19 september 2013 20:00


            

 

Ask angels..  

 

Absolut.. om jag bara visste hur..

 

Tycker tiden sedan Dartan dog har varit för jobbig.. hade nog inte kunnat föreställt mig hur mycket jag eg älskade honom.. fast efter dryga 13 år tillsammans så växer man liksom ihop på nåt sätt, man kan varandra utan å innan.

 

Men varför blir de inte bättre..?

Hur lång tid kan de ta?

De har ju gått flera månader sen men ändå känns de inte bättre..

Kan fortfarande inte prata om honom i alla lägen utan att tårarna kommer.. vissa saker å tillfällen i stallet gör att jag helt plötsligt måste gå undan å brister ut i gråt..

 

De här låter ju fruktansvärt men de här va de jobbigaste jag varit med om, ever!

Sorry mormor du vet att jag inte menar så!

 

Vet inte om de beror på att jag va med Dartan hela vägen.. känner mig så elak på ett sätt som lurade min fina pojke.. han va så glad när jag kom till hagen å hämtade honom, följde glatt med mig å morötterna på vad han trodde skulle bli en promis.. eller hur va.. no shit.. rakt in i döden gick han.. å de gör mig ont!!

Han fattas mig så in i helvete!!  

 

Ibland så tänker jag att en ny häst kanske skulle hjälpa mig att läka mina sår men i samma sekund så vet jag att de inte e en lösning å för den delen så har jag ju fina tjejen =)

 

Men när blir man redo då?

När blir de bättre?

Pallar inte med detta längre..

 

Jag drömmer ju om honom var å varannan natt.. jobbigt men samtidigt fina drömmar, förutom den som jag drömde dagen han dog, den va inte fin..

 

Har bla drömt att han sprang för fullt i sin hage, han sprang i full trav som den fina travare han va å sen vände han sig om å tittade på mig för att i nästa sekund försvinna in som i en dimma..

 

En annan natt så drömde jag att de va nån som red honom på en äng, så fint han gick, helt rent..

 

Sista drömmen jag ska berätta om så drömde jag att han kom i full galopp till mig i hagen, la sin mjuka mule mot min kind å andades varmt å lugnt å sen vaknade jag tvärt å de va nästan så jag fortfarande kunde känna värmen från hans andedräkt.. trots att de bara va en dröm.. konstigt.. undrar vad alla drömmar betyder..

 

Tror de e först nu jag inser att jag ALDRIG mer kommer få träffa honom, ALDRIG MER..  

Men saknaden e så stor så jag vet inte om jag pallar de..

 

Har varit nere å deppig senaste dagarna, veckan.. kan bero på läkarbesöken oxå för dom gör mig extra deppig.. jävla skit saker.. e de inte min blodsjukdom så e de nacken eller tinituss eller ryggen eller mm, kan göra listan lång.. 

 

Känner mig jäkligt ynklig just nu å väldigt gnällig.. vet att man inte ska gnälla för de finns alltid dom som har de värre men jag får gnälla på min blogg..

 

Blir de bättre nån gång eller ska man gräva en stor grop å hoppa ner i å sitta i resten av livet, vadå deppig.. jag..? inte heller ;-)

Men de blir nog bättre   

 

 

 

   

 

 

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards