Alla inlägg den 14 maj 2016

Av Annica - 14 maj 2016 23:16

Fortsätter direkt där jag slutade i går....

De gick bra..!!!!
Jag fick behålla maten, för första gången å jag va sååå lycklig :-)
Timmarna gick å jag mådde ok så jag tänkte åka hem men de hade inte läkarna tänkt... dom tyckte jag skulle stanna kvar minst en dag till för att va säkra på att jag fick behålla maten så Stefan åkte hem å jag fann mig vid tanken... tills... min granne började göra konstiga ljud, en annan granne va nog lite dålig i magen för hon sprang på toa typ hela tiden å de fanns bara en toalett att dela på för typ en miljon patienter plus att de va så jäkla dålig luft i rummet, alla som låg där fick huvudvärk, trötta å tunga i huvudet mm...
Jag fick panik..!!!
Så när kl e runt 20.00 får jag för mig att jag ska hem så jag ringer Stefan å säger att han måste hämta mig nu!
Berättar för sköterskorna att jag åker hem nu å dom vill att jag ska prata med läkarna först så sagt å gjort gjorde jag de å dom ville inte skicka hem mig så jag fick intyga att jag tog detta på mitt egna ansvar... väntade nu endast på att nån skulle komma å ta bort mina nålar mm å jösses va jag fick vänta... :-/ 1,5 timme senare hade ingen tagit bort mina nålar trots att typ 10 olika sköterskor va in till mig för att kolla om jag ff ville hem, alla sa att dom snart skulle ta bort dom men icke... kl 22.00 fick jag nog å plockade ihop mina saker å gick ut på avd för att säga att jag åker hem nu med eller utan nålar men när jag kommer ut så hittar jag en av läkarna typ leka kurragömma med några av sköterskorna å när dom fick syn på mig blev dom typ förstenade å generade..!!!
Jag blev förbannad å fräste i att nu åker jag hem för jag orkar inte vänta tills ni lekt klart å orkar ta bort mina nålar, men då gick de fort, 5 min senare va nålarna borta å jag på väg hem!!
De enda tråkiga med att jag åkte hem va att lämna två nya vänner jag lärde känna som låg på samma sal som mig, jättegoa kvinnor :-)
Tyvärr så råkade en av dom ut för den Svenska pissiga vården...
För att inte lämna ut för mycket så kan jag säga som så att hon hade ett livshotande tillstånd å behövde op omedelbart men henne skulle dom skicka hem morgonen efter pga att de inte fanns nån ledig op tid för dom va tvungna att hålla akut tiderna öppna ifall nån ex bröt benet å behövde op..!!!
HALLÅ... IDIOTER..!!!!!
Fy fan man får ju skämmas för den värdelösa vården vi har :-(
Jag hoppas verkligen den här kvinnan fick hjälp innan de va för sent :-(
Hur som så åkte jag glad i hågen hem å skulle studsa rakt in i duschen mm men jag hann ju bara hem innanför dörren när...

Fortsättning följer i morgon, natti vänner, avslutar igen med bilder på några av mina hjärtan :-))

Av Annica - 14 maj 2016 00:13

Fortsätter direkt från i går...

De gick inte alls bra... trots att jag va både super hungrig å törstig kunde jag inte behålla nånting... de jag stoppade i mig kom tre dubbelt upp igen... å så där fortsatte de i ca 1 vecka... inlagd på sjukhuset tills jag mådde bättre, utskriven å hoppades på de bästa, tyvärr så hann jag inte ens hem några av ggr innan kaskaderna började igen... till slut så va jag så dålig pga vätskebrist, näringsbrist mm plus att när hela buken e uppskuren så kan jag säga att de e en mardröm att kräkas, de gjorde sååå jädrans ont, kändes som att såret å "häftklammrarna" (stygnen) skulle spricka... en sväng så tvivlade jag faktiskt på att jag skulle bli bättre nån gång, så dåligt mådde jag :-(
På sjukhuset visade nya prover att jag hade super låga kalium värden vilket e jättefarligt för hjärtat så dom pumpade i mig kalium i droppform å efter 2 dagar å x antal påsar medicin ledsnade jag igen på att ligga på sjukhus å ville hem... läkaren sa att om jag åker hem innan kaliumvärdet stabiliserat sig så e de stor risk att min nästa adress blir bårhuset då hjärtat lägger av vid för låga värden så jag stannade ju självklart kvar.. ny adress vill jag inte ha, jag trivs med den jag har ;-)
Men då va de ett annat dilemma igen nu då när jag va inlagd igen.. MATEN..!!!!
Den går ju lixom inte att äta..
När jag kräktes som mest kom dom en dag in med en spygrön soppa som såg ut ungefär som de jag kräktes upp, de såg ut som att nån redan hade ätit soppan en gång å lämnat tillbaka den sen... nog för att återvinning e bra men de finns ju gränser...
Dom närmaste dagarna levde jag på te å hårdmackor tills jag en dag fick panik igen på allt va sjukhus heter.. jag ringde Stefan å sa att jag kommer aldrig piggna på mig så länge jag ligger på sjukhuset å bara har sjukhusmaten att äta så Stefan kom upp med en stor påse från Max å sablar sååå jäkla gott de va!!!!
Trots att jag inte ätit nåt på ca 1 vecka så vräkte jag i mig hamburgaren, frittisarna å milkshaken, jag tryckte in i truten som att jag inte sett mat på forever.. den lukten när jag öppnade Max påsen va den mest fantastiska ever, tror inget någonsin luktat så gott förut..!
Men...
Hur smart va de eg att äta så mycket när jag legat å kräkts i 1 vecka...
Risken va ju stor att de skulle komma upp igen lika fort...
Och några timmar senare....

Fortsättning följer i morgon, natti goa folks :-))
Avslutar med foton på mina hjärtan :-)

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards