Alla inlägg den 23 maj 2016

Av Annica - 23 maj 2016 23:31

Vet ni vad de e för likheter mellan Fantomen å mig..??
Jo...
Det finns dagar då vi båda två lämnar landet/djungeln och går på stadens gator som en vanlig (läs frisk..) människa... ?
I dag va de en sån dag ?
Jag pallrade mig in till stora staden inriktad på att handla nya kläder men efter att jag varit i typ 7765 olika affärer fick jag lite smått panik å blev sååå trött så jag nästan trodde jag skulle svimma.. :-/ jag gjorde som pensionärerna, letade reda på närmaste bänk å vilade lite.
Men nåt gick fel i dag när vi va i stan.. de va ju jag som skulle handla nya kläder men de slutade med att de va Stefan som kom ut med en påse till sig ;-)
Avslutade statsbesöket med kinamat å de va sååå mumsigt, jammi :-)
Resten av dagen har gått åt till en enda sak.. ryggläge å vila... de e helt sjukt så trött å slut jag blir nu efter op av nåt som innan op inte ens va kännbart... de har gått 5,5 veckor nu sedan jag op å de har verkligen varit riktigt jobbiga veckor, hade aldrig kunnat tro de innan op, de va mycket jobbigare än vad jag någonsin kunnat föreställt mig :-/ dom första 4 v va värst, då hände de ingenting positivt men sen på bara 1 v piggnade jag på mig :-)
Men de gör inget att jag blev helt slut i dag, de va de värt!!
De känns så absurt när jag gör saker mm för just då känner ju jag mig "normal", då känner jag mig glad å tycker att jag mår bra... känns skit konstigt då att JAG har cancer.. känns så sjukt overkligt...
Men snart så kommer jag inte kunna göra som Fantomen.. snart kommer alla se att jag e sjuk.. håret... de kommer ju ramla av.. kommer ju bli flintskalligare å blankare än en kastrull :-( fyy faan va jag inte vill de.. kommer ju se ut som ett vandrande lik då..
Kommer ju se avskyvärt äcklig ut.. :-(
Att håret på benen å under armarna trillar av gör mig ingenting, där hoppas jag att de aldrig kommer tillbaka!
Den här veckan får jag reda på mer från proverna.. spännande... eller inte...
Nu ska jag sova så jag avslutar med lite bilder på mina lyckopiller, natti alla vänner :-))



Av Annica - 23 maj 2016 00:04

Då va den här dagen slut då... eller rättare sagt den här veckan slut... jag som skulle kunna göra vad som helst för att förhindra att den nya veckan börjar... men tiden går ju oavsett vad man vill :-/
Veckan som kommer nu ska jag till onkologen å få första cellgiftsbehandlingen vilket jag fasar för.. vill inte... snälla högre makter hjälp mig, gör så jag slipper, går de..??!!
Antar att de inte funkar så... :-/
Jag e så himla rädd för biverkningarna, vill ju inte bli dålig igen.. å sen de här med håret.. de e ju ett aber.. jag kommer ju bli erbjuden peruk men vet inte om jag vill ha de... får ta de när dr kommer å känna hur jag tycker då...
I dag har jag i alla fall haft en bra dag!
Har varit å myst med ett av mina lyckopiller, fina Gaya!!
Hon har verkligen hittat nyckeln till mitt hjärta :-) hon gör mig lycklig!!
Löslongerade henne å hon e så jäkla duktig, hon greppar allt supersnabbt!
Från de ena till de andra så kom jag å tänka på en sak...
De mesta med min sjukhusvistelse va ju under all kritik.. maten mm, mm... men de som va bra va läkarna som op mig, dom tog sig tid å verkade i alla fall bry sig :-) jag hade ju lite tur i oturen under op då en av tumörerna satt fast på stora kroppspulsådern å en av dom få läkarna som klarar av att op från aorta jobbar på ackis!!!
I alla fall nåt positivt med den här skiten... ;-)
Nej gott folk... nu ska jag försöka sova så jag avslutar med bilder på mitt lyckopiller, natti alla vänner :-))



Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards