Alla inlägg den 14 augusti 2016

Av Annica - 14 augusti 2016 22:51

Som rubriken lyder så e de dags för ännu ett läkarbesök i morgon, de e inför cytostatikabehandlingen på onsd, dom ska kolla mina värden mm å bestämma om jag kan få behandling på onsd eller om mina värden e för dåliga så kroppen inte orkar de.. med tanke på att mina värden hade gått upp så tror jag att de blir behandling på onsd, jag hoppas de i alla fall.. kanske låter konstigt att säga att jag hoppas de men de e ju för att jag vill bli klar nån gång, skjuter dom upp de så kanske cancermarkören går upp å då blir de fler behandlingar vilket jag verkligen inte vill.. fick jag bestämma så skulle jag önska att jag slapp dessa behandlingar men nu e de ju som de e å jag har ju inget att välja på så då e de ju lika bra att köra på!
Från de ena till de andra så har vi i dag varit inne i stan å förnyat våra garderober mm å glad i hågen över mina nya kläder så skulle jag i kväll åka med min spruttibangbang ner till pållarna men vet ni vad jag gjorde..??!!
Jag hade glömt att Stefan satt den på laddning å pga att de regnade i morse så hade han lagt ner huven med en planka mellan så jag såg ju inte heller att den va på laddning!!
Jag märkte de när nåt skrapade efter bilen... de va batteriladdaren å skarvsladden...
Åhh, såå glad Stefan blev på mig.. eller inte... ;-)
Blir till att stanna å köpa en ny batteriladdare åt honom i morgon efter jag varit hos doktorn ;-)
Gaya å pojkvännen har de i alla fall bra ute :-) förutom alla flygande odjur som äter upp pållarna :-(
Gaya hade värsta bromsbetten i går på låret.. dumma bromsar.. :-/
Nu ska jag kolla på tennisen så jag avslutar med att sätta in ett foto på Gayas bromsbett, kanske lite svårt att se men de e 3 st bett på rad...
Natti natti alla vänner :-))

Av Annica - 14 augusti 2016 00:26

I dag har jag haft en helt ok dag :-)
Har orkat att bla städat bilarna, var ner till badet så Tyson fick simma å plaska lite mm, å än så länge så hänger benet med mig.. ont som attan gör de plus att de känns som att jag går på knivar.. varje gång jag sätter ner fötterna gör de så jäkla ont.. min läkare sa att den ena cytostatikan jag får kan ge bestående nervskador i bla fötterna så jag bör nog tala om detta för min läkare...
På måndag ska jag dit, läkarbesök på onkologen inför behandlingen på onsd. E mina provsvar för dåliga så måste dom skjuta upp behandlingen tills värdena gått upp men de hade ju mina gjort nu, alla värdena hade ju blivit mycket bättre, tom hb har ju ökat från 78 till 97 vilket måste vara superbra för min kropp!!
På onsd e de ju min fjärde cellgiftsbehandling å från början va de ju sagt att de skulle räcka med 6 behandlingar men sedan dom upptäckte cancerceller även i lymfkörteln så har dom nu ökat på de med några till...
När jag tänker på allt som har hänt sedan jag blev sjuk så känns de som att de borde gått typ 1 år men sanningen e att de endast gått 4 månader sedan "beskedet"...
15/4 va ju datumet för min hemska operation då dom bla plockade ut 38 st tumörer!!!
Men allvarligt... hur 17 kan man överleva efter 38 tumörer.. :-/
Jag har så svårt att förstå allt som händer.. känns som att jag inte själv hinner med.. har ju knappt förstått att jag har fått cancer..
Superjobbigt känns allt just nu...
Ingenting känns kul längre å jag känner mig så avslagen å loj hela tiden.. jag brukar inte ha svårt att hålla humöret uppe men den senaste tiden har de varit tufft..
Ska försöka piggna på mig ordentligt!!!
I dag kom Gayas pojkvän hem från sommarbetet å Gaya blev så glad över att få sällskap å slippa gå själv.. :-)
Välkomna hem Marie och fina Othello, jag har saknat er jättemycket :-)
Nu ska jag sussa så jag avslutar med några kort på kärleksparet, natti natti alla vänner :-))


[Bild]

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards