Alla inlägg den 9 augusti 2016

Av Annica - 9 augusti 2016 22:26

Hur mycket otur kan man ha... räcker de inte med allt skit som varit nu..??!!
I går när Gaya å jag fastnade i eltråden så gjorde hon tydligen illa sig.. tror hon oxå fastnade med benet som jag gjorde för i dag va hennes ena fram svullen å varm... :-(
Lindade arnika vått omslag som hon fick gå med några timmar sen enbart "torrlindning" som hon får ha över natten så får vi se hur de e i morgon.. hon får sova inne på natten nu tsv å gå i en mindre hage.. e de inte bättre innan fred lär nog vetten komma då platsen där svullnaden är e lite oroande... :-/
Känns som att både hon å jag borde ha haft vårt skit snart...
De märks vad cancern ställer till de för mig, inte enbart fysiskt utan även psykiskt för de krävs så lite nu för tiden för att få mig ledsen å uppgiven.. minsta motgång som för andra inte e nåt speciellt blir super mega stort å jobbigt för mig.. kanske e så de blir... jag vet inte.. har ju liksom inte varit i den här situationen tidigare..
Från de ena till de andra så fortsätter jag med mina tillskotter, trots att dom smakar så illa så magen nästan vänder sig på mig.. brännässlan e en väldigt äcklig men nyttig sak jag dricker varje dag.. även chaga (sprängticka) gör jag så gott jag kan med men de e ju såå äckligt.. örten åkerfräken kokar jag som te å dricker, åkerfräken innehåller mycket kiselsyra som höjer antalet vita blodkroppar vilket stärker immunförsvaret å de behöver ju verkligen jag!! Åkerfräken te smakar i alla fall inte illa :-) jag äter även c-vit, d-vit, zink, selen mm.
De sägs ju att bla zink kan få cancertumörer att krympa men då måste man upp i ganska höga doser vilket jag inte vågat mig på ännu...
I kväll kom min fina vän Anna-Lena å hennes man Nicke å hälsade på i stallet vilket va jättekul!!
Om du läser detta Anna-Lena så vill jag att ni ska veta att vi tycker jättemycket om er :-)
Nu ska jag ta en smörgås innan john blund kommer så jag avslutar med att sätta in en bild på en sak jag halv svimmade när jag såg, såå sjukt snygga!! Natti vänner :-))

Av Annica - 9 augusti 2016 00:43

I dag va jag in till ackis å tog sk mellanprover å svaren på dom va ju bedrövliga.. :-(
Bla så va mitt hb 78 vilket e väldigt lågt.. jag ska ligga från ca 120...
Även mina vita blodkroppar va dåliga, eller rättare sagt nästan obefintliga = väldigt infektionskänslig Annica just nu.. :-/ på fred e de dags för nya prover igen så håll era tummar å tår åt mig att dom e bättre då!
Eftersom dagen började tråkigt tack vare provsvaren så skulle den ju självklart oxå sluta tråkigt..
Ska göra en lång historia kort..
Gaya har ju gått själv större delen av sommaren utan att bry sig men nu har hon tydligen ledsnat på de å hittat en ny bff för så fort den hästen går förbi eller går in i stallet så blir hon stressad å springer å skriker å känner hon sig allt för ledsen så släpper hon även ut sig själv å springer upp till stallet så i dag när dom andra skulle ta in så smög jag å kollade Gaya å allt gick bra, hon va duktig så jag skulle gå in till henne å klappa om henne varpå jag fastnar med ena benet i undertråden så den lindar sig runt min vad... med värsta strömmen på oxå... efter typ en miljon försök å telefonsamtal senare lyckades jag slita av tråden å självklart så skrämde jag Gaya då så hon oxå fastnade i tråden.. :-( jag hann aldrig se vart eller hur hon fastnade förrens hagen låg som plocke pinn...
Jag gjorde illa benet, armen mm å Gaya tror jag allt gick bra med förutom hennes uv täcke som halsen blev söndersliten på...
Alltså summa summarum så blev månd en dålig dag...
Nu ska jag sova så jag avslutar med lite kloka ord.. natti natti folks :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards