Direktlänk till inlägg 2 juni 2016

Finnålspunktion... :-/

Av Annica - 2 juni 2016 00:22

I dag va de dags för nästa sak...
Finnålspunktion.. biopsi på den förstorade lymfkörteln.
De gick bra, trodde de skulle vara betydligt värre än va de va, själva grejen dom tog biopsin med såg ju ut som att komma direkt från yttre rymden, den såg ju hemsk ut..!! När jag såg den så blev jag lite smått pruttnödig men som jag skrev så gick de bra, va inge läskigt alls :-) provsvaret tar ca 1 vecka..
När jag kom hem va de som att nån skulle ha klubbat ner mig, jag blev mega trött, kände mig helt färdig.. hjärnan gick på högvarv av all info... :-/ allt går så fort nu så jag tror inte att jag eg har greppat vad som händer, har nog inte riktigt fattat hur allvarligt sjuk jag är... försöker att inte tänka på de men de e lättare sagt än gjort... :-/
Från de ena till de andra så tänkte jag på hur viktig familjen är.. de blir ju så tydligt när man blir sjuk.. jag har ju inte så mycket familj.. mina far å morföräldrar e döda, min mamma bor i USA å min pappa har jag ingen kontakt med :-(
För att göra en lång historia kort så ville jag för några år sedan reda ut lite saker som hände när jag va barn men de ville dessvärre inte min pappa som reagerade med att bli arg å säga att de va jag som bara fått för mig saker i mitt huvud å sedan den dagen har vi inte pratat... man kan ju tro att såna här omvälvande besked som jag nu fick med min äggstockscancer skulle föra oss närmare varandra men icke sa nicke... jag har inte hört ett ljud av honom sedan jag blev sjuk, inte ens när jag efter op hamnade på intensiven pga hjärtstillestånd... å jag vet att han vet om min sjukdom för de har min bror berättat men jag va tydligen inte tillräckligt viktig för honom att ens lägga ett telefonsamtal på vilket gör mig ledsen.. e kanske lite känslig just nu...
Vad mitt barn än hade gjort hade jag aldrig låtit han gå igenom ett sånt här trauma själv..!!
Stefan å jag har ju varandra men ibland skulle jag önska att Stefan fick lite avlastning nu med allt extra han får göra, när inte jag orkar så e de ju han som får göra mat, handla mat, diska, städa mm.. :-( han har de ju oxå jobbigt nu med oro mm... just nu önskar jag sååå att min mamma bodde i Sverige.. :-(
Saknar henne massor... hade gärna velat haft en extra hand att hålla just nu... :-/
Nu ska jag sova... avslutar med bilder på "mordvapnet" dom använde i dag när dom tog biopsin på mig, nålen va i alla fall tunn ;-)
Natti, natti vänner :-))

 
 
Ingen bild

Jes

2 juni 2016 09:14

Samma igen mina föräldrar övergav mig tidigt. Man får lära sig att ta den kärleken från andra människor. Det blir inte samma sak. Men bara för att man är släkt betyder inte det för alla att man älskar varandra. Mina föräldrar älskade inte mig jag fick utnyttja de jag kom i kontakt med. Du får använda mig så mycket du vill grynet. Skit i honom och se alla andra som älskar dig istället. <3 <3 <3

Annica

2 juni 2016 18:50

Du e så klok kära syster, puss :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards