Direktlänk till inlägg 2 juni 2016

Måndagen den 13/6... :-/

Av Annica - 2 juni 2016 23:44

Måndagen den 13/6 kl 8.00 kör vi... min första cellgiftsbehandling... :-/
Känns tvetydigt... på ett sätt så vill jag inte å skulle kunna göra vad som helst för att slippa å på ett sätt så känns de bra att komma igång så vi får död på den här skit sjukdomen...
Samtidigt som jag får behandlingen så ska dom typ bombardera mig med anti kräk medel, antibiotika, kortison mm å jag kommer få höga doser kortison så snart e man väl uppsvälld å ser ut som ett gödsvin i ansiktet :-/
Läste i dag några artiklar ang alternativa behandlingsmetoder å jag vet inte riktigt vad jag ska tro om de... jag tror inte att de kan ersätta dom traditionella behandlingsmetoderna men kanske en kombination... vet inte.. :-/
En artikel jag läste va om en kvinna med spridd äggstockscancer å cytostatika hade inte hjälpt så hon provade att boosta sig med vitaminer, aprikoskärnor mm å hon blev frisk... aprikoskärnor innehåller ju cyanid å e farligt i för höga doser så kroppen kan ju bli förgiftad... aprikoskärnor va ju förbjudet att sälja i Sverige för inte allt för länge sedan... lär ju finnas en anledning till de...
Ungefär samtidigt som jag får min första cytostatika behandling e en vän till mig beräknad att få sitt barn å de e ju verkligen bisarrt... en sätter ett nytt liv till världen å en kämpar för att rädda sitt... that's life...
I dag har jag varit å handlat Hibiscrub så nu e jag redo att operera in min nya vän å inneboende.. passade samtidigt på att svänga in till Hööks å kom ut med en mega fin grimma till Gaya :-)
I kväll har jag pysslat med mina grödor mm å jösses va med jordgubbar vi kommer få i år, mums :-) planterade även om våra frösådda ökenrosor så nu hoppas jag att dom växer på sig å blommar fint :-)
I dag har jag varit rökfri i exakt 7 veckor, bra va..??!!!
Jag e superstolt över de!!!!
Sedan min op så e de många konstiga saker som hänt med mig, bla så har jag ingen känsel i nästan halva låret plus att jag har en extrem benvärk... de värker hela tiden men till å från e de värre å sablar så ont de gör då.. känns som att typ 100 människor samtidigt hugger mig i benet med ishacka gånger en miljon, inge trevligt alls :-( jag pratade med läkaren i går å han trodde att dom under operationen skurit av nerver på mig å att dom nu håller på å letar sig tillbaka till varandra, tydligen kan de göra jäkligt ont... :-(
Men e de därför jag har så ont så står jag ut ;-)
Nu ska jag sussa så... avslutar med lite blandade bilder bla på en lykta jag precis renoverat klart, natti, natti alla vänner :-))





 
 
Ingen bild

blondie

4 juni 2016 00:27

Sov gott raring! Det kommer nog att bli allt med tiden. Du kan ju boosta dig med en tesked gurkmeja varje dag och lite svartpeppar över det. Skadar inte men är bra mot tumörer. kram

Annica

4 juni 2016 16:03

Tack hjärtat, de ska jag göra :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards