Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Annica - 26 februari 2011 14:45


  


Lördag och melodifestival i kväll...


Vad säger ni, är det något att vila ögonen på eller är det bara samma skit som vanligt..?


I dag har det varit varmt, plusgrader hela dagen =)

Hoppas det blir vår snart...

Jag önskar att snön smälter bort över en natt så att man slipper all is...

Så kommer det nog inte att bli men tänk så smidigt om det gick ;-)


Som rubriken lyder så tänkte jag i dag skriva om kött....

Så hur gör ni alla där ute, äter ni kött...??


Själv så är jag vegetarian men ibland så är jag en fuskande vegetarian då jag äter kyckling och ibland så kan det även slinka in en korvbit i min mun  

Jag har inte valt att utesluta kött pga att jag tycker synd om alla djur som slaktas utan utav den enkla förklaringen att jag helt enkelt inte tycker om kött !

Tycker inte om att äta köttbitar som biff mm...

Men sen vet jag ju att det finns många som blivit vegetarianer pga att dom lider med alla djur som måste slaktas och det kan jag inte riktigt förstå mig på för det spelar ju ingen roll om ett fåtal slutar äta kött, djuren kommer ju slaktas ändå då resten av Sveriges befolkning äter kött...

Och sen så är ju faktiskt kött en viktig protein som våra kroppar behöver men man kan ju ersätta det med sojaprotein mm...


Jag vet även att det finns vegetarianer som när dom fått barn ej tillåter att barnet äter kött vilket jag tycker är helt sjukt...

Ett växande barn behöver ju allt nyttigt som dom kan få i sig och att förvägra ett barn allt som innehåller kött är knasigt...

Det är vad jag tycker i alla fall...

Finns säkert en hel del som inte håller med mig så vilken tur att smaken är som baken = DELAD  

Trevlig helg på er 




Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards