Direktlänk till inlägg 15 oktober 2016

6 månader som rökfri :-)

Av Annica - 15 oktober 2016 00:39

I dag e de exakt 6 månader sedan jag tog min sista cigarett!! :-) 
Likaså e de i dag exakt 6 månader sedan jag blev inlagd inför operation... :-/ fy farao så jobbig den tiden va med den hemska operationen mm... :-( de vill jag aldrig vara med om igen.. 
De enda positiva som kom ur den här hela jäkla resan e att jag blev rökfri!! 
Jag gjorde de tom helt utan hjälp, hade varken nikotinplåster, tuggummi etc å de e jag faktiskt riktigt stolt över, många "fuskar" ju å använder sig av plåster mm men inte jag :-) 
Tänk så saker kan ändra sig... 
Innan operationen trodde läkarna att de skulle räcka med op men pga att dom hittade så många (38 st..) tumörer så ändrade dom de till 5-6 st cytostatikabehandlingar... :-/ 
När jag hade fått 5 st behandlingar släppte min läkare bomben att jag förmodligen skulle behöva nån/några till vilket raserade mig totalt, jag blev superledsen... :-( 
På onsd får jag min sjunde å förhoppningsvis sista cellgiftsbehandling, jag skulle nog deppa ihop totalt om de inte blir sista gången på onsd.. :-( 
Från början fick jag ju 2 st olika cellgifter men de har dom ju oxå ökat på å lagt till antikroppsbehandling numera.. antikroppsbehandlingen behöver jag fortsätta med i minst ett år men de e helt ok, bara jag slipper cellgifterna, dom e bedrövliga.. 
Jag får ju en av dom starkaste cellgifterna som finns så att jag över huvudtaget kan stå på benen mellan behandlingarna tycker min läkare e otroligt..!! 
Men de e kämpigt kan jag tala om.. tänk er själva om ni hela tiden mådde illa, hade yrsel, kroppsvärk så att de känns som knivar som hugger hela tiden, känselbortfall i fötterna mm mm... då kanske ni förstår hur kämpigt det är... en annan sak e att slemhinnorna blir över känsliga... ögonen svider å "skaver" pga att dom blir torra, de e därför jag inte kan använda linserna under behandlingarna.. likaså i munnen, jag kan knappt borsta tänderna längre pga alla blåsor å sår jag har på tungan å övriga munnen.. kan ju knappt äta heller pga såren... näsan blir oxå "drabbad" så jag blöder näsblod väldigt lätt.. mm... 
Ja.. så kan livet ändra sig.. :-/ 
Nu ska jag sova så jag avslutar med lite kloka ord.. natti natti vänner :-)) 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards