Direktlänk till inlägg 2 oktober 2010

Hund....

Av Annica - 2 oktober 2010 18:09


       


Vet ni vad som verkligen gör mig ledsen..??


Alla dessa annonser på Blocket på hundar som måste säljas pga allergi...


Allergi... Hmmm..... Tveksamt.....


Visst, i många fall kanske det är så men dom flesta hundar som säljs pga allergi är runt året, precis då dom börjar bli könsmogna, hmm....


Mestadels så är det "kamphundar" och Huskys och jag förstår, det är SVÅRA hundar men för guds skull, LÄS PÅ om rasen innan köp !!!!


När vi skulle köpa Tyson så dammsög jag allt som gick att läsa om Huskys men tyvärr så var det en sak som jag aldrg hittade någon info om och det var att många har svårt att vara lösa pga den starka jaktinstinkten...

Det missade jag...

Vilket var synd för min tanke var att kunna ha med honom på ridturerna vilket inte går....


Nu finns det ju självklart undantag och alla kanske inte är så svåra som Tyson men om någon skulle fråga mig om hur en Husky är skulle jag säga att om du är beredd på att:

Inte kunna ha din hund lös....

Lägga ner mycket tid på långa promenader och hjärngympa....

Inte vill tävla dressyr...

mm...

Ja, då kanske en Husky passar dig men vill du kunna ha din hund lös mm så bör du tänka om...


Jag själv anser att Husky är den mest underbaraste rasen man kan ha, enormt intelligenta, tyvärr lite väl intelligenta ibland ;-)

Väldigt roliga hundar =)

Och jag skulle gärna kunna tänka mig att ha en till någon dag =)

Men man måste veta vad man ger sig in på !!!!


Vet man det och är beredd på det så har man en vän för livet =)


Jag har en vän för livet, min underbaraste Tyson  



        

 
 
Ingen bild

Jeanette

2 oktober 2010 18:45

Ja Tyson är verkligen helt underbar! Och rolig! Och du har så rätt i det du skriver. Man får lov att tänka INNAN man skaffar djur och också förstå att det är ett livslångt ansvar man tar. Men tyvärr så är både hundar, katter, hästar etc, förbrukningsvaror för många... Kram till er alla

Annica

3 oktober 2010 13:54

Ja, det är nästan skrämmande hur lätt det är att skaffa djur för att i nästa stund göra sig av med dom dom =(
Kram =)

 
linda-li

linda-li

3 oktober 2010 13:01

Håller med dig, folk kollar mest bara på hur hunden ser ut och inte dess rasegenskaper, inte konstigt att det slutar illa:(
Jag har också haft en Sibirien Husky, en jättefin kille som hette Creek Trails Grey Owl, motionskrävande till tusen men väldigt "matte- bunden". Han blev tyvärr överkörd vid tre års ålder när en kompis till mig glömde att stänga dörren efter sig när hon skulle springa över till kiosken som låg mittemot min lägenhet, vi märkte inte att han sprang efter henne:( Usch, va hemskt det var, men det är länge sen nu....

http://linda-li.bloggagratis.se

Annica

3 oktober 2010 13:52

Ja, då vet du ju precis hur pass krävande dom är ;-)
Men visst är dom underbara =)

 
MICKAN

MICKAN

6 oktober 2010 14:08

Men vad lik han är mina vita schäfrar. En riktigt fin hund har du. När det gäller alla djur så försöker folk att få iväg dem igen för det där lilla söta djuret har ju blivit vuxet och då är det ju inte roligt att ha dem längre. Allergi ...

http://www.metrobloggen.se/ANIMAL

Annica

6 oktober 2010 20:54

Tack =)
Kul att du tittade in på min sida, välkommen tillbaka !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards