Alla inlägg den 28 november 2016

Av Annica - 28 november 2016 00:11

Som ni säkert har märkt så bloggade jag ju inte i går å de va pga att jag va så trött å slut så de fanns ingen kraft över till de... men jag är ju här i dag i alla fall ;-)
I går red Gaya å jag ut med Sandra å hennes fina Buxen å de gick jättebra :-)
Gaya va så pigg å glad å blev lite ledsen över att hon bara fick skritta så hon bjöd på några bockningar för första gången sen inridningen började ;-)
I dag red jag oxå men har ju sedan jag blev sjuk inte kunnat rida etc på morgonen/fm pga att de tar så många timmar innan jag ens kan gå på mina fötter å innan mina ben bär mig men i dag så tänkte jag utmana ödet å prova å de kommer jag aldrig mer göra om... de va de värsta jag varit med om på ett tag, fy håle så dåligt jag mådde... jag skrittade ut själv, mot Stefans tyckande.. han tycker inte jag bör rida ut själv pga att jag e dålig å inte återfått min styrka mm plus att Gaya e 3 år... hon e verkligen världens snällaste å coolaste unghäst men hon e dock en häst å alla hästar kan ju bli rädda mm å självklart så håller jag ju eg med Stefan men de e inte alltid så lätt att hitta ridsällskap heller... eg va de väl inte världens bästa dag att rida ut på själv.. de va snöstorm plus att de kom typ 40 st jägare med hundar så de va en riktig prövning ;-)
Efter ridningen va jag mer död än levande ( dåligt skämt kanske ) å va helt slut...
På em kom Bea (equiterapeuten) till Gaya å de älskade Gaya, hon myste å njöt till max fina flickan :-)
Hon va lite spänd i sätesmuskeln på vänster sida så denna behandlingen va uppskattad!
Trots att detta va första gången som Gaya va med om nåt sånt här så förstod hon direkt å va med på noterna :-)
Efter Bea satte vi upp granen utomhus å satte upp belysningen jämnt å fint men så som de har stormat nu så sitter de inte lika fint längre.. ;-)
I morgon kommer jag nog va väldigt trött å ha ont i mina skadade ben å fötter men i jämförelse med vad jag orkade göra bara för ett par månader sedan så e de ju jättestor skillnad å de gör mig jätteglad :-D
Sedan jag blev sjuk så har jag lärt mig att uppskatta varje framsteg, även de minsta, minsta bättringen uppskattar jag till max, de e ju faktiskt inte allt för länge sedan jag inte ens orkade vara i stallet mer än typ 10-20 min så alla mina framsteg jag gör nu e så himla fantastiskt!!!
Från de ena till de andra så har jag firat första advents kvällen med att jobba i tomteverkstaden med att gör kulor, kulor å åter kulor vilket jag tycker e jättekul :-)
Jag beställde hem 60 st kulor häromdagen å i dag tog dom slut så jag fick lägga in en expressorder så har jag dom i morgon å kan fortsätta i tomteverkstaden :-)
När mailen började strömma in i höstas med folk som ville beställa kulor så trodde jag ärligt talat inte jag skulle orka detta i år så därför gör de mig superglad när jag nu orkar gör några i alla fall :-)
Nu e min kropp så extremt trött å har ont i varenda liten fiber så nu ska jag sova så natti natti alla goa vänner :-))
Avslutar med kort på dagens alster.

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards